اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۶۲۶۱

الفبای رستورانی :خطای بازاریابی در راه اندازی رستوران

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ , بازدید: ۳۲۱۲
بازاریابی به شما کمک می کند که مشتری به سمت شما آید و در نهایت رستورانتان پر شود.

خطاهای بازاریابی در راه اندازی رستوران کدامند؟

بعد از راه اندازی رستوران و چیدمان میز رستورانی و به همراه صندلی هایش، نوبت به آن می رسد که انتظار ها را برای آمدن مشتری به رستوران آغاز کنید. حقیقت این است که یک مشتری به خودی خود با رستوران شما آشنا نمی شود، مگر آنکه رستوران را در جایی بنا کرده باشید که افراد زیادی آن را ببینند.

اینجا است که نقش بازاریابی پر رنگ می شود. بازاریابی برای این منظور صورت می گیرد که افراد مختلف شما را بشناسند، شما را ببینند، و بدانند که شما چه خدمات و سرویسی را ارائه دهید. بازاریابی به شما کمک می کند که مشتری به سمت شما آید و در نهایت رستورانتان پر شود.

اما همیشه باید دقت داشت که بازاریابی به هر شکلی نمی تواند میسر باشد. خطاهای بازاریابی می تواند کسب و کار شما را با شکست مواجه کند، دیگر فرق نمی کند که کسب و کار شما چیست، رستوران دارید یا به کاری دیگر مشغول هستید!

برای آنکه بتوانید اصول بازاریابی را رعایت کنید و از ابزارهای موجود استفاده کنید، می توانید به راحتی خدماتی که در رستوران ارائه می دهید را به مشتریان معرفی کنید.

 

خطاهای بازاریابی در راه اندازی رستوران

برای آنکه بتوانید بعد از راه اندازی رستوران به موفقیت برسید، باید یک برنامه ریزی مفید و بسیار کاربردی را ارائه کنید تا بتوانید مطابق آن، برنامه بازاریابی خود را پیش ببرید.

اما همان طور که گفتیم، در بازاریابی خطرهایی وجود دارد که در صورت رخ دادن، می تواند برای بازاریابی رستوران شما بسیار مضر باشد. این خطاها کدامند؟

برای بازاریابی هزینه ای کنار نمی گذارید

حقیقت این است که بسیاری از افراد بعد از راه اندازی رستوران و متحمل شدن هزینه ها، برآنند که در صرفه جویی پیش بگیرند. اما متاسفانه این صرفه جویی را در بازاریابی خرج می کنند. به چه معنا؟ به این صورت که بودجه ای را برای بازاریابی اختصاص نمی دهند همین بازاریابی به صورت محدود و غیر حساب شده انجام می شود و این یعنی یک اشتباه بزرگ و خطرناک!
بودجه تبلیغات و بازاریابی می بایست تعیین شود و نباید محدود شود. بلکه باید برای آن ها برنامه ریزی صورت گیرد تا بتوان تبلیغات موثری اجرا شود.

 

ز شبکه های اجتماعی غافل شدن

امروز هر فردی که یک گوشی هوشمند با یک سیم کارت دارد، قطعا عضوی از یک شبکه اجتماعی است. شبکه های اجتماعی فرصتی مناسب برای کسب و کارها ایجاد می کند که به خوبی دیده شوند. این ابزارهای دنیای دیجیتال منافع زیادی را نصیب کسب و کارها  به خصوص رستوران ها می کند. غافل شدن از آن ها به منظور از دست دادن فرصت طلایی است که با صرف هزینه های مناسب می توانید کسب کنید. پس نباید شبکه های اجتماعی و فعال بودن در آن ها را نادیده بگیرید.

برنامه ها را ارزیابی کنید، به خصوص طرح های بازاریابی را

برای اینکه بدانید دقیقا بعد از بازاریابی چه چیزی منتظر شما است، می بایست طرح های بازاریابی را مورد بررسی قرار دهید و آن ها را ارزیابی کنید. بسیاری از کسب و کارها که بعد از بازاریابی با شکست مواجه می شوند به این دلیل است که طرح های خود را مورد ارزیابی قرار نمی دهند و نمی دانند این طرح ها چه نتیجه ای را برایشان رقم خواهد زد.

از مشتریان هیچ نمی دانید

یکی از اصولی ترین کارهایی که می بایست انجام دهید این است: از مشتریان اطلاعات کسب کنید. باید بدانید قرار است مشتریان شما چه کسانی هستند، باید آن ها بشناسید و بدانید که برای هر یک از آن ها قرار است چه سرویس و خدماتی را ارائه دهید. با این کار  می توانید برنامه بازاریابی دقیقی را صورت دهید. شناخت مشتری سبب می شود که از سلایف مشتریان آگاهی یابید و فرصت سازی کنید و از فرصت ها استفاده کنید.

نام تجاری جذابی ندارید

انتخاب نام تجاری برای رستوران هم یکی از اصول هایی است که برای بازاریابی باید مد نظر قرار دهید. نام تجاری یا همان نام رستوران آن چیزی است که شما را سر زبان ها می اندازد. انتخاب یک نام درست که نشان دهنده ی آنچه که هستید باشد، به شما کمک می کند که راحت تر به یاد آورده شوید. نامی شیک، زیبا، آسان و خاص انتخاب کنید تا برای همیشه در ذهن ها باقی بمانید.

 

این ها خطاهایی هستند که اگر در بازاریابی برای رستوران مورد توجه قرار ندهید، هرچه تلاش کنید به نتیجه ای نخواهید رسید بلکه سرمایه خود را از دست می دهید.

 

تهیه مطلب از الفبای رستورانی

http://alefbarest.com/n/6962-%D8%AE%D8%B7%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86/

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016